Chronologia
2011.10.22 | Pamiętny dzień zakupu i początek historii. Dużo radości z jazdy do Wwy :) |
2011.10.24 | Pierwsze problemy, coś stuka pod maską. Jak okaże się później – rozrząd domagał się wymiany. Dodatkowo rurki od odmy oraz trójki pokrywy zaworów też nadają się do wymiany (jak połowa sparciałych przewodów gumowych) |
2011.11.02 | Samochód zawieziony do Mechanika. Cel – kompleksowy remont silnika, wymiana turbo, IC, rozrządu, naprawa wybieraka (wsteczny), przegląd zawieszania. Generalnie ustalenia - auto ma być kompleksowo sprawdzone i naprawione. |
2011.11.03-2012.06.14 | Dłuuuugie miesiące oczekiwania, telefonów, ustalania terminów itp. itd. W tym czasie zrobione poważne zakupy: - Rozrząd sprowadzony specjalnie z Stanów (nigdzie nie było) - Intercooler FMIC 550x180x70mm - Turbo TD04HL-19T - Wtryski Siemens DEKA 630cc - Sprężyny Eibach - Dodatkowo regeneracja sprzęgła u Radzikowskiego |
2012.06.15 | Wyczekany odbiór samochodu. Główne rzecz zrobiona tzn. generalny remont silnika, wymiana turbo i rozrządu, poprawiony wybierak, wymienione elementy zawieszenia (poliuretany w wahaczach itp.). Parę rzeczy mimo wszystko nie zrobionych (np. wymiana IC) ale ciężko czekać dłużej – lato się zbliża. |
2012.06.18-012.07.12 | Samochód ponownie zostawiony u Mechanika. Cel – wymiana oleju + zrobienie kilku rzeczy. W tym czasie zakupione zaciski hamulców w USA. |
2012.07.13 | Odbiór samochodu. W tym stanie .. w jakim był zostawiony w czerwcu. |
2012.07 | Samodzielna wymiana IC pod blokiem na chodniku. W sumie pierwsza własnoręczna ingerencja w mechanikę ;)
Kupno nowych felg (Momo) i opon (Goodyear) |
2012.08 | Samochód trafia do Coobcia na strojenie. Przy okazji wymiana oleju, wymiana rozlatujących się przewodów podciśnienia, wycięcie katalizatora. Wynik: prawie 250KM i 400Nm :)
Niestety podczas strojenia pojawia się problem z silnikiem (zaślepką wałka balansującego) |
2012.11.05 | Dokładnie po roku samochód znów trafia do Mechanika. Pierwsze zwątpienia w projekt. |
2012.12 | Odbiór w okolicach grudnia. Usterka usunięta |
2012-2013 | Zima / wiosna - z uwagi na to, że samochód jest pod chmurką to mało było możliwości jeżdżenia oraz napraw / modyfikacji. Samochód znów trafił do Mechanika - problem - dymienie na biało przy ujemnych temperaturach |
2013.05 | Odbiór samochodu |
2013.06-07 | Samodzielne prace nad samochodem. W ciągu dwóch miesięcy krok po kroku
- wyleciała cała tapicerka z środka (zamiar wyczyszczenie / regeneracja) - wyszły ogniska rdzy i dziury przy demontażu tapicerki. Konieczna będzie interwencja blacharsko-spawalnicza - Wymiana felg i opon - Malowanie pokrywy silnika - Dużo grzebania i poznawania anatomii Saaba |
2013.08-10 | Malowanie pokrywy silnika skłoniło mnie do dalszych renowacji. Wykręcone i wyczyszczone zostają prawie wszystkie elementy w komorze silnika m.in. - wymiana elementów gumowych na silikony - wymiana chłodnicy - wykręcenie i renowacja pompy hamulcowej, ABS, osprzętu klimatyzacji itp. itd. - skręcenie wszystkiego z powrotem razem |
2013.11 | Samochód odpalił ale niestety z problemami - pokazuje się check engine, gaśnie itp. itd. Dodatkowo usterka tylnych świateł, świateł stop i awaryjnych :( |
2013-2014 | Zimowy przestój z uwagi na niesprawność oraz brak funduszy na ewentualne dalsze prace / naprawy |
2014.03 | Prawie wiosna więc zaglądamy z powrotem do Saaba. W planach wizyta w warsztacie w celu diagnozy usterek i naprawy Wizyta się odbyła - okazało się, że kilka kostek podłączyłem źle (problem z światłami i odpalaniem) ale poza tym wszystko w miarę działa :) |
2014.04 | Okazało się, że nie ma doładowania w trakcie jazdy. Powodem okazały się nieszczelności przy IC. Parę obejm załatwiło sprawę i trubo znów dmucha aż miło :) |