Chronologiczna lista najważniejszych wydarzeń związanych z naprawą i modyfikacją mojego Saaba. Pozwala w skrócie prześledzić to co bardziej szczegółowo znajduje się w poszczególnych postach.

Chronologia
2011.10.22 Pamiętny dzień zakupu i początek historii. Dużo radości z jazdy do Wwy :)
2011.10.24 Pierwsze problemy, coś stuka pod maską. Jak okaże się później – rozrząd domagał się wymiany. Dodatkowo rurki od odmy oraz trójki pokrywy zaworów też nadają się do wymiany (jak połowa sparciałych przewodów gumowych)
2011.11.02 Samochód zawieziony do Mechanika. Cel – kompleksowy remont silnika, wymiana turbo, IC, rozrządu, naprawa wybieraka (wsteczny), przegląd zawieszania. Generalnie ustalenia - auto ma być kompleksowo sprawdzone i naprawione.
2011.11.03-2012.06.14 Dłuuuugie miesiące oczekiwania, telefonów, ustalania terminów itp. itd. W tym czasie zrobione poważne zakupy:
- Rozrząd sprowadzony specjalnie z Stanów (nigdzie nie było)
- Intercooler FMIC 550x180x70mm
- Turbo TD04HL-19T
- Wtryski Siemens DEKA 630cc
- Sprężyny Eibach
- Dodatkowo regeneracja sprzęgła u Radzikowskiego
2012.06.15 Wyczekany odbiór samochodu. Główne rzecz zrobiona tzn. generalny remont silnika, wymiana turbo i rozrządu, poprawiony wybierak, wymienione elementy zawieszenia (poliuretany w wahaczach itp.). Parę rzeczy mimo wszystko nie zrobionych (np. wymiana IC) ale ciężko czekać dłużej – lato się zbliża.
2012.06.18-012.07.12 Samochód ponownie zostawiony u Mechanika. Cel – wymiana oleju + zrobienie kilku rzeczy. W tym czasie zakupione zaciski hamulców w USA.
2012.07.13 Odbiór samochodu. W tym stanie .. w jakim był zostawiony w czerwcu.
2012.07 Samodzielna wymiana IC pod blokiem na chodniku. W sumie pierwsza własnoręczna ingerencja w mechanikę ;)
Kupno nowych felg (Momo) i opon (Goodyear)
2012.08 Samochód trafia do Coobcia na strojenie. Przy okazji wymiana oleju, wymiana rozlatujących się przewodów podciśnienia, wycięcie katalizatora. Wynik: prawie  250KM i 400Nm :)
Niestety podczas strojenia pojawia się problem z silnikiem (zaślepką wałka balansującego)
2012.11.05 Dokładnie po roku samochód znów trafia do Mechanika. Pierwsze zwątpienia w projekt.
2012.12 Odbiór w okolicach grudnia. Usterka usunięta
2012-2013 Zima / wiosna - z uwagi na to, że samochód jest pod chmurką to mało było możliwości jeżdżenia oraz napraw / modyfikacji. Samochód znów trafił do Mechanika - problem - dymienie na biało przy ujemnych temperaturach
2013.05 Odbiór samochodu
2013.06-07 Samodzielne prace nad samochodem. W ciągu dwóch miesięcy krok po kroku
- wyleciała cała tapicerka z środka (zamiar wyczyszczenie / regeneracja)
- wyszły ogniska rdzy i dziury przy demontażu tapicerki. Konieczna będzie interwencja blacharsko-spawalnicza
- Wymiana felg i opon
- Malowanie pokrywy silnika
- Dużo grzebania i poznawania anatomii Saaba
2013.08-10 Malowanie pokrywy silnika skłoniło mnie do dalszych renowacji. Wykręcone i wyczyszczone zostają prawie wszystkie elementy w komorze silnika m.in.
- wymiana elementów gumowych na silikony
- wymiana chłodnicy
- wykręcenie i renowacja pompy hamulcowej, ABS, osprzętu klimatyzacji itp. itd.
- skręcenie wszystkiego z powrotem razem
2013.11 Samochód odpalił ale niestety z problemami - pokazuje się check engine, gaśnie itp. itd. Dodatkowo usterka tylnych świateł, świateł stop i awaryjnych :(
2013-2014 Zimowy przestój z uwagi na niesprawność oraz brak funduszy na ewentualne dalsze prace / naprawy
2014.03 Prawie wiosna więc zaglądamy z powrotem do Saaba. W planach wizyta w warsztacie w celu diagnozy usterek i naprawy
Wizyta się odbyła - okazało się, że kilka kostek podłączyłem źle (problem z światłami i odpalaniem) ale poza tym wszystko w miarę działa :)
2014.04 Okazało się, że nie ma doładowania w trakcie jazdy. Powodem okazały się nieszczelności przy IC. Parę obejm załatwiło sprawę i trubo znów dmucha aż miło :)