poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Kupując Saaba pod kątem modyfikacji, planowałem przede wszystkim remont silnika, wymianę IC i turbiny. Później miała przyjść pora na zawieszenie i hamulce, a na końcu zostać miały prace nad wnętrzem i karoserią.

Jak widać komora silnika nie przedstawiała powalającego na kolana widoku. Niestety stan wizualny korespondował w dużej mierze z mechanicznym.

Decyzje o remoncie jednostki napędowej zostały przyśpieszone przez konieczność wymiany rozrządu, który mocno zaczął dawać znać o sobie.

Okazało się jednak, że rozrząd nie tak łatwo kupić. Po obdzwonieniu kilku kluczowych sklepów z częściami do Saaba, w akcie desperacji zdecydowałem się na sprowadzenie kompletu z ... USA. Będąc bardziej konkretnym - z strony www.thesaabsite.com

Kompletny rozrząd zamówiony 14 listopada 2011 roku przyszedł po niecałych dwóch tygodniach i prezentował się jak powyżej. Były też to pierwsze nowe części do Saaba ... no może poza całkiem nowym akumulatorem, który też musiałem kupić :/

Samochód już na początku listopada oddałem w ręce Mechanika. Celem był remont silnika, wymiana rozrządu, turbiny, IC, wtrysków oraz generalny przegląd stanu auta i wykonanie niezbędnych napraw. Jak się okazało był to początek długiej przygody.


2 komentarze :