czwartek, 8 maja 2014

Po remoncie oraz dokonaniu dotychczasowych zmian nadszedł nareszcie czas na strojenie. W tym celu Saab został zawieziony do Coobcio Garage co było celem od początku prac nad samochodem.

Przy okazji strojenia został wymieniony olej, jak również część sparciałych przewodów podciśnienia czy zaworek jednokierunkowy. Dodatkowo został wycięty katalizator.
 
Rezultatem strojenia był zadowalający wynik prawie 250KM oraz niemal 400Nm :)

Niestety na sam koniec doszło do niewielkiej awarii. Okazało się, że zaślepka wałka balansu nie została po remoncie najprawdopodobniej odpowiednio zamocowana i w rezultacie "wciągnęło" ją do silnika :(
 

 
Tym samym moja radość trwała nadzwyczaj krótko i została zastąpiona wizją kolejnych wizyt i napraw u Mechanika. Szczerzę przyznaję, że był to chyba pierwszy moment poważnego zwątpienia w projekt...

Filmik poniżej ukazuje pracę silnika z brzęczącą w środku zaślepką.
 
Cała przygoda skończyła się tak, że po dłuższym czasie i pewnych perypetiach, usterka została usunięta przez Mechanika remontującego samochód. Ostatecznie trafił on do mnie z powrotem w okolicach grudnia 2012 r.

Tym samym minął ponad rok zmagań od momentu kupna Saaba ...
 

0 komentarze :

Prześlij komentarz