sobota, 3 maja 2014

W połowie czerwca 2012 po ponad półrocznym oczekiwaniu nareszcie odebrałem od Mechanika wytęskniony samochód choć nie wszystko co chciałem zostało zrobione. Najważniejsze prace objęły:
  • generalny remont silnika oraz wymiana niezbędnych elementów (np. panewki, uszczelki, poduszki itp.)
  • wymianę rozrządu
  • montaż nowej turbiny TD04HL-19T
  • nowe wtryski zostały włożone ale ponieważ wg Mechanika zalewały silnik więc została zamontowana z powrotem seria.
Dodatkowo zostały wykonane niezbędne naprawy przedniego zawieszenia (poliuretany w wahaczach i bananach itp.) choć wszystkich szczegółów nie mogę podać bo ich na tamten czas nie poznałem.

Generalnie najbardziej cieszyło mnie w całej sytuacji to, że nareszcie mam samochód z powrotem i że mogę przystąpić do dalszych działań i zakupów.

Myśląc o zmianach w zwieszeniu zakupiłem nowe zaciski oraz używane jarzma z Saaba Aero przedlift, które umożliwiają montaż tarcz 308mm zamiast standardowych 286 mm. Zabawna sprawa, że zaciski wiozłem ze sobą aż z wakacji z Stanów, taszcząc kilka dodatkowych kilogramów w bagażu.

Tak wyglądało jarzmo i zacisk z 9-5 Aero z 99 r- rdzawy dramat. Mogę sobie tylko wyobrazić jak wyglądają hamulce w moim Saabie z 95 r
A tak wyglądały jarzma po czyszczeniu - efekt wydaje się zadowalający


Na szczęście zaciski miałem kupione nowe więc czyszczenie tych elementów mogłem odpuścić


A tak wyglądał komplet - przed założeniem najprawdopodobniej jeszcze zostanie on pomalowany - najprawdopodobniej na kolor złoty.


Kolejnym zakupem były felgi MOMO REVENGE w kolorze antracytowym o rozmiarze 17x8 cala i ET 18. Muszę przyznać, że te felgi choć mogą budzić kontrowersje u Saabowych purystów to mi naprawdę się podobają :)


Do takich felg musiały zostać zakupione odpowiednie opony. Po dość długim porównywaniu różnych modeli mój wybór padł na EAGLE F1 ASSYMETRIC 2. Były to jedne z najlepszych opon w przedziale cenowym ok. 2000 zł za komplet.  


Choć samochód jeździ już na nowych kołach to jednak hamulce i zawieszenie wciąż czekają na montaż choć jest już maj 2014 r.

0 komentarze :

Prześlij komentarz