wtorek, 6 maja 2014

Przy okazji wymiany IC zabrałem się za lekką modyfikację puszki filtra powietrza. Inspiracja przyszła z bloga platonoff.com, który zresztą jest jedym z fajniejszych źródeł dla wiedzy o samodzielnych naprawach / modyfikacjach (DIY)

http://photo.platonoff.com/Auto/20050527.Saab_NG900_Airbox_Inlet_Pipe/

Idea była ta sama, tylko ja zamiast lejka postawiłem na elastyczną rurę o średnicy 8-10 cm zamiast oryginalnej rury plastikowej o dwa razy mniejszej średnicy.
 


 
Po wyjęciu filtru widać, że powietrze do puszki doprowadza wąska plastikowa rura o średnicy ok. 5 cm.
 
Rura ta kończy się w okolicach prawego reflektora, gdzie jest jeszcze trochę miejsca na dolot o większej średnicy.
 
Porówananie standardowego filtru oraz nowego K&N.

Poniżej wygląd zamontowanej puszki już z przerobionym dolotem do niej o średnicy ok. 10 cm. Powinno to zapewnić nieco większe dostawy powietrza z zewnątrz.
 

Naklejka K&N na puszcze daje +1 HP do mocy i +10 do lansu ;).

0 komentarze :

Prześlij komentarz